آموزش نصب گریپ فرمان دوچرخه

آموزش نصب گریپ فرمان دوچرخه

آموزش نصب گریپ فرمان دوچرخه

اگر از ظاهر یا راحتی گریپ‌های سر دسته فرمان دوچرخه خود خسته شده‌اید و یا مایل هستید آنها را با مدل‌های بهتر و طبی جایگزین کنید، پس باید تصمیم بگیرید که آنها را عوض نمایید. در این مطلب از وان بایکر قرار است به شما آموزش دهیم که چگونه گریپ‌های فرمان دوچرخه خود را عوض کنید.

اگر گریپ‌های قدیمی دوچرخه شما کثیف یا معیوب شده است و فقط به همین خاطر قصد تعویض آن را دارید، بهتر است آنها را با کمی آب و صابون بشویید و در هزینه و وقت خود صرفه‌جویی نمایید. ولی اگر مایل هستید که گریپ‌های قبلی را داخل سطل زباله بیاندازید، به راحتی و با استفاده از یک قیچی می‌توانید گریپ‌های خود را ببرید و از فرمان جدا کنید. در زمان قیچی کردن مراقب باشید که خط و خش و آسیبی به فرمان وارد نشود.

اما اگر قصد دارید که مجددا در آینده از گریپ‌هایتان استفاده کنید، باید سعی کنید که آنها را سالم از فرمان خارج کنید. برای این کار به یک پیچ گوشتی بلند و مقداری چربی‌زدا نیاز دارید. به جای چربی‌زدا می توانید از اسپری مو و یا اسپری‌های ضد عفونی کننده هم استفاده کنید اما خاطرتان باشد که زیاد از آنها استفاده نکنید و از انواع روان کننده مانند گریس هم به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا تبخیر نمی‌شوند و دوشاخ و فرمان شما را لیز می‌کنند.


از پیچ گوشتی برای ایجاد فاصله بین میله فرمان و گریپ‌های دوچرخه استفاده کنید و سپس مایع چربی‌زدا را در بین این دو اسپری نمایید تا بتوانید چسبندگی گریپ با فرمان را از بین ببرید. محلول‌های مایع باید به صورت دستی در بین این دو پخش شوند، بنابراین هنگامی که مقداری از مایع را بین فرمان و گریپ ریختید و کاملا مطمئن شدید چسبندگی از بین رفته است، گریپ‌ها را بچرخانید. ممکن است مجبور شوید چند بار از این مایع چربی زدا استفاده کنید اما در نهایت چسبندگی بین گریپ و فرمان از بین می‌رود و می‌توانید گریپ‌ها را خارج کنید.


نصب گریپ‌های جدید

نصب گریپ‌های جدید ساده‌تر از جدا کردن گریپ‌های قدیمی هستند. می‌توانید در انتهای گریپ چسب نیکل بریزید تا از پاره شدن گریپ‌ها نیز جلوگیری کنید. با استفاده از چسب نیکل می‌توانید مطمئن شوید که آسیبی به انتهای گریپ‌های شما وارد نمی‌شود. سپس با استفاده از همان محلول‌های چربی‌زدا مانند ضد عفونی کننده یا اسپری مو، سعی کنید بر روی گریپ و میله فرمان اسپری کنید. آنها را زیاد اسپری نکنید زیرا به قدری لیز می‌شوند که در حین دوچرخه‌سواری لیز می‌خورند. کمی از محلول را اسپری کنید سپس گریپ‌ها را به سمت داخل بپیچانید. اگر نیاز دارید تا محلول بیشتری اسپری کنید بهتر است بگذارید تا محلول قبلی کمی خشک شود سپس دوباره آن را اسپری کنید. بعد از چند دقیقه گریپ‌ها در سر جای خود محکم و خشک می‌شوند.

توجه داشته باشید که، گریپ‌ها نباید به هیچ وجه تکان بخورند. اگر احساس می‌کنید محلول زیادی اسپری کرده‌اید، بهتر است کمی زمان بدهید تا خشک کاملا شود.


سایر مطالب مرتبط



نظرات

    نظری یافت نشد. اولین نظر را شما ثبت کنید


ارسال نظر

نام و آدرس ایمیل شما در مرورگر ذخیره نمی‌گردد و ایمیل شما منتشر نخواهد شد.